Ingrepen Halslift

Wanneer je hals (het gebied onder je kin en kaak) uitzakt, zal je er ook in het algemeen ouder gaan uitzien. Bij sommige mensen zal de vermindering van de huidelasticiteit voornamelijk effect hebben op de halsstreek.

Om een strakkere hals te bekomen kan je opteren om een hals lift te laten uitvoeren. Hierbij wordt de huid van de hals en en onderliggende weefsels gelift.

HalsIFT: de operatietechnieken

De plastisch chirurg maakt een incisie achter het oor. Eventueel wordt er ook een kleine snede onder de kin gemaakt om het onderhuids vetweefsel te verwijderen en het onderhuids bind- en spierweefsel strakker te maken. De overtollige huid wordt verwijderd en eventueel wordt een overschot aan vet via liposculptuur verwijderd.

Een halslift wordt meestal samen met een mini facelfit uitgevoerd om een goed resultaat te bekomen.
Een halslift wordt meestal onder lokale verdoving uitgevoerd.

• Garantie Kliniek BeauCare Treatment Abroad

Halslift: Postoperatief

Na de ingreep wordt een drukverband aangebracht, om de zwelling van de hals te beperken.
Je gelaat en hals kunnen ook blauwverkleuring vertonen.

Het is daarom raadzaam om je sociale contacten gedurende de eerste week na je ingreep te beperken.
We raden ook aan om een week vrijaf te nemen van je werk, om rustig te kunnen herstellen.

De eerste zes weken na de halslift wordt het afgeraden om te baden, in de zon te gaan en sauna te gebruiken.

De eerste periode na je halslift zijn de littekens goed zichtbaar, maar deze zullen na verloop van enkele maanden vervagen. Zodra de hechtingen verwijderd zijn en de littekens mooi dicht zijn, start u best met het hydrateren en masseren van de littekens.

Halslift: risico’s

Een halslift brengt ook risico’s met zich mee, net zoals elke andere chirurgische ingreep. Zorg dat je hierover goed geïnformeerd bent, zodat je de voor- en nadelen van een halslift tegen elkaar kan afwegen.

Tijdens de consultatie zal onze plastisch chirurg je informatie bezorgen over de risico’s van een halslift.
Mogelijks onstaat er een bloeding na de halslift. In geval van postoperatieve bloeding wordt er soms een punctie uitgevoerd teneinde het opgestapelde bloed te verwijderen.

Een infectie kan optreden na een halslift, net zoals bij elke chirurgische ingreep. Een behandeling met antibiotica dient te worden gestart in geval van infectie.

Na een halslift bestaat er een kleine kans dat het gevoel in de huid vermindert. In de meeste gevallen wordt het gevoel terug hersteld na verloop van tijd.

Soms is er spraken van een vertraagd genezingsproces, waarbij bepaalde delen in het gezicht trager genezen. Je dient je goed te realiseren dat ROKERS EEN GROTER RISICO HEBBEN OP WONDHELINGSPROBLEMEN, omdat roken de bloedvaten vernauwt. Je dient dan ook 6 weken vóór en 6 weken na de ingreep te stoppen met roken om het genezingsproces te bevorderen.

Foto’s voor en na een halslift

De macs-lift of minilift

Bekijk hier de foto’s van macs-lift

Gelaat: Prijs