Vóór je ingreep is er een consultatie met je plastisch chirurg en anesthesist (in geval van algemene anesthesie) voorzien. Zorg dat je op tijd aanwezig bent in de kliniek, dit is in principe één uur vóór de operatie. Op onze website vind je een wegbeschrijving naar Kliniek BeauCare.

Belangrijke voorzorgsmaatregelen

Je dient nuchter te zijn voor je ingreep. Dit houdt in dat je 6 uur vóór de ingreep niet mag eten en drinken, zelfs geen water. Ook mag je niet roken in de 4 tot 6 weken vóór je ingreep, tot 4 weken na je ingreep. Tabak verhoogt het risico op complicaties van het litteken met 50%. Roken heeft namelijk een negatieve invloed op je algemene gezondheid vóór en na je operatie.

De dag vóór je ingreep

Zorg dat je de nodige maatregelen treft om het saldo van de kosten te betalen op je operatiedag. Indien je een facelift of buikwandcorrectie gepland hebt, dien je steunkousen aan te schaffen, die je op de dag van je operatie dient mee te brengen. Je dient ook je medische vragenlijst en verklaring ingevuld mee te brengen.

Keuze van je borstprothesen

Kliniek BeauCare biedt een uitgebreid gamma hoog kwalitatieve protehesen aan. Tot op de dag van je operatie kan je de keuze van je borstimplantaten wijzigen, in overleg met je plastisch chirurg. Om tot het gewenste resultaat te komen kan je foto’s van mooie borsten meebrengen of een beha die je later wenst te dragen.

Mag ik mijn medicatie blijven nemen vóór de ingreep?

Vermijd aspirine en andere bloedverdunners 14 dagen vóór je operatieve ingreep. Gelieve onze arts in te lichten indien je een bepaalde behandeling volgt.

Je verblijf in onze kliniek

Na afloop van je operatie word je naar de ontwaakruimte gebracht, waar je 2 tot 3 uur zal verblijven, zodat het effect van de anesthesie wegebt. Je krijgt gedurende die tijd ook pijnstilling via een infuus toegediend. Na toestemming van onze arts kan je rustig naar huis vertrekken. Onze arts zal je de nodige instructies geven en je informeren over mogelijke pijnstilling. Zorg voor begleiding voor je terugweg.

Na je operatieve ingreep

Kliniek BeauCare bezorgt je pijnmedicatie voor de eerste dagen, met name Ibuprofen en Tramadol. Koop op voorhand extra pijnstilling, zoals Ibuprofen en Paracetamol. Alle nazorg (met inbegrip van lipopanty, speciale steunbeha, pijnmedicatie en nazorg) gedurende het eerste jaar na de ingreep is inbegrepen in de prijs.

Indien je drains nodig hebt

Indien je een facelift, borstlift of borstreductie of een buikwandcorrectie ondergaat, dienen er meestal drains geplaatst te worden. Onze arts zal je na je ingreep informeren omtrent de termijn waarop je drains verwijderd mogen worden (in onze kliniek of bij je huisarts) en zal je instructies geven aangaande het verband en hechtingen.

In welk geval moet ik mijn arts contacteren?

Onder andere bij volgende problemen:

• indien je hechtingen verontrustend zijn
  • indien je koorsts hebt
  • indien de pijn sterk toeneemt
  • indien de zwelling sterk toeneemt
  • in geval van plotse roodheid

Je kan één van onze artsen bereiken op: 0032 2 756 04 04