Home Voordelen Beaucare Hoe verloopt de dag van de ingreep en wat breng ik mee?

De dag van de ingreep komt u naar de opnamebalie op het afgesproken uur. Dit is meestal 1 uur voor de operatie.

Alvorens de operatie wordt uitgevoerd, is er een 2de consultatie met de chirurg en vervolgens met de anesthesist (bij operaties onder volledige verdoving).

Na de operatie verblijft u op de ontwaakzaal, waarna u naar de recovery gebracht wordt en dit gedurende 2 à 3 uur of tot u hersteld bent van de narcose. U krijgt een infuus om pijnmedicatie toe te dienen. Na een laatste controle door onze arts, kan u de kliniek verlaten met nazorg instructies en pijnmedicatie.

Laat u de dag van de operatie begeleiden of ophalen.

Mag ik medicatie innemen voor de ingreep ?

U mag geen aspirine of bloedverdunnende medicatie innemen gedurende 10 à 14 dagen voor de ingreep.

Indien u andere medicatie neemt, dient u dit vooraf met uw arts te bespreken.

Belangrijke richtlijnen

U mag niet eten noch drinken (ook geen water) 6 uur voor de ingreep.

Als algemene regel kan gesteld worden dat er niets gegeten of gedronken mag worden na middernacht voor een ingreep die ’s morgens gepland is.

U mag niet roken 4 à 6 weken (sigaretten en andere tabaksproducten) voor de ingreep en minimum 4 weken na de ingreep. Roken verhoogt namelijk het risico op problemen tijdens en na de operatie. Stoppen met roken vermindert zelfs het risico op wondcomplicaties met vijftig procent. Roken beïnvloedt het lichaam voor en na een operatie, ongeacht het soort ingreep dat de patiënt nodig heeft.

U krijgt van ons pijnmedicatie (ibuprofen en Tramadol) voor de eerste dagen. Maar gelieve Ibuprofen en/of paracetamol thuis te voorzien.

Gelieve de dag van de ingreep gemakkelijke kledij mee te brengen.

Ook vragen wij om in geval van een buikwandcorrectie en een facelift lange steunkousen aan te kopen en deze mee te brengen.

Waardevolle voorwerpen zoals juwelen kan u best thuis laten.

U wordt verzocht de medische vragenlijst ingevuld en ondertekend mee te brengen op de dag van de operatie.

Indien er nog een saldo betaald moet worden, zal dit voor de operatie dienen te gebeuren.

Na een facelift, borstreductie, borstlift en buikwandcorrectie worden er meestal drains geplaatst. Na de operatie krijgt u richtlijnen wanneer deze verwijderd kunnen worden (in onze kliniek of bij uw huisarts). Eveneens richtlijnen in verband met wondcontrole, hechtingen, etc. Alle nazorg en controle afspraken gedurende 1 jaar na de ingreep zijn gratis in onze kliniek te Machelen.

De keuze van de borstprothesen

Bij ons heeft u een ruime keuze van borstprotheses van hoogwaardige kwaliteit. U kan het volume van de prothese nog wijzigen op de dag van de ingreep. Uw keuze moet wel bij uw lichaam passen.

Teneinde u zo goed mogelijk te begeleiden in uw keuze, vragen wij om een voorbeeld foto (vooraanzicht en zijaanzicht) van het gewenste resultaat mee te nemen op de dag van uw operatie of een beha met vulling.

Wanneer moet ik mijn arts contacteren ?

Bij problemen kan u steeds één van onze artsen bereiken via het noodnummer 02/756 04 04:

• Indien u ongerust ben over de wonde
  • Indien u onwel wordt of koorts heeft
  • Indien de pijn sterk toeneemt
  • Indien de zwelling sterk toeneemt of bij plotse roodheid